woensdag 18 april 2012

Oude rozen



Een tragisch bericht in mijn mailbox vanmorgen.De roos Charles Rennie Mackintosh van David Austin mag alleen vermederd worden door David Austin zelf.
Dit klinkt niet dramatisch, maar wanneer je net 2 van deze rozen uit je tuin hebt gespit en in de container hebt gestopt en die container is ook inmiddels leeg gemaakt door de vuilophaaldienst, dan wordt het wel een naar bericht. Er zat nl. nog wel een klein puntje groen op de wortel. Maar hij bloeide heel erg minnetjes vorig jaar. Hij was al 18 jaar oud en aan vervanging toe. Door de extreme koude winter van dit jaar heeft hij het loodje gelegd. Ik had er 3 en gelukkig heb ik er nog een. Die gaat misschien niet meer bloeien, maar je weet het niet. Ik dacht het plekje vrij te maken en 2 nieuwe te kunnen verwelkomen, maar helaas is dat niet meer mogelijk. Een mailtje naar een rozenkweker en binnen 1 dag kwam dit nare bericht.
Een mens wil net dat hebben wat er niet meer is. Ik geef het zo vlug niet op en er zullen nog wel enkele mailtjes gestuurd worden hierover.
Maar het oude en wijze gezegde luidt : gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt.En dat heb ik net gedaan.

Geen opmerkingen: