donderdag 31 oktober 2013

Rijksmuseum

Eindelijk stond ik voor het Rijksmuseum. Of beter gezegd, ik stond voor het van Gogh museum omdat ik daar een lange rij mensen zag staan en dacht dat het daar wel moest zijn. Al vlug zag ik mijn vergissing in en kon zo het Rijks binnenlopen.

De centrale hal waar je binnenkomt is ruim en staat vol met suppoosten.
Alles klopte en we konden zo beginnen aan de tour.
Ik was samen met een goede vriendin , dus we moesten elkaar een beetje in de gaten houden. 
Na al heel wat moois gezien te hebben zocht ik nog naar een speciaal schilderij van Joseph Israëls .We waren op de tweede verdieping, dus dat was goed. Maar niet kunnen vinden. Suppoosten genoeg, dus daar aan gevraagd waar het schilderij "Kinderen der zee" hing van Israëls . Ze antwoorde...
" dan moet u naar de centrale hal gaan, want wij weten niet waar de onbekende schilders hangen" 
Dan maar even verder lopen. Ja......daar hing het, een deur verder dan waar de suppoost stond. Tja, je kan ook niet alles weten. 





Geen opmerkingen: