zondag 21 september 2014

Kleine padden roman

Er stond nog voor de helft water in de oude zinken gieter bij de vijver. 
Ik hield hem boven de naar water snakkende plant, maar er kwam geen water uit. 
Er zat een prop bovenin de tuit dat ik met een stokje eruit ging peuteren.
Hemeltje, de prop was een dier, want het bewoog ineens.
Voorzichtig probeerde ik het diertje zachtjes naar beneden te duwen. 
Ach, een klein padje viel op de bodem.
Ik zette hem behoedzaam in het groen aan de rand van de vijver. 
Maar weer kwam er geen water uit de gieter.
Voorzichtig probeerde het volgende dier uit de tuit te halen.
Tot mijn verdriet viel er nog een kleiner padje uit de tuit.
Ik had deze prille paddenliefde grof verstoord dus ik zette de 2 dwarsliggers snel in het waterplantje met een potje er over heen want ik verwacht toch veel  kleine padjes volgend jaar.


Geen opmerkingen: