donderdag 11 december 2014

Hoofdstuk 9 Cor ontmoet vrienden



De man zette het hok open waar Cor het zich goed had laten smaken.
Zo, ik denk dat je er nu wel bovenop komt . Vlieg maar weg vriend en goodluck. 
Het hok ging open en Cor vloog naar buiten. Het was mooi weer en hij zag al meteen verschillende raven zitten op banken en muurtjes. Ze keken allemaal zijn richting op. Dan moet ik maar eens kennis gaan maken en eens vragen hoe zij het hier vinden. Hallo vrienden, ik ben Cor uit Nederland. Ik ben een neef van Thor en kom hem bezoeken.
Hello, how are You ? Hee, deze raaf sprak net als de ravenmaster. Spreken jullie ook mensentaal? Ja hoor, wij horen niet veel anders, zei de vriendelijke Raaf. Krah Krah, ik ben Munin.  Krah Krah, en ik Merlina.  Ze stelden zich allemaal voor. Alleen Thor was er niet. Maar opeens zagen ze hem over het gazon aan komen lopen.Krah Krah, ja jongens, dit is hem dus. Mijn neef Cor over wie ik verteld heb. Hij heeft de ring van mijn opa meegebracht, die ik zo graag als aandenken aan hem en zeker aan mijn vader wilde bewaren. 
Goed voor jou Thor, zeiden de raven. Waar heb je hem nu? Verstopt bij de slaaphokken, zei Thor. Hij wilde eigenlijk niet de tijd verdoen met kletsen. Hij had gedacht meteen te vertrekken met Cor. Maar nu ze allemaal zo bij elkaar waren, kreeg hij wel een wee gevoel in zijn buik. Dit waren zijn vrienden, een soort familie. Nu wilde hij ze gaan verlaten. 
Vertel eens, sprak Cor, wie is de oudste van jullie? Dat is Bran ,riepen ze in koor. Die is al 35 jaar. En hoe lang ben je hier al? Al van mijn 5 de jaar. Ik weet niet beter dan dat ik hier woon. Er moeten hier altijd 6 raven wonen, want de legende wil dat wanneer er 1 raaf minder is dan 6, dat De Tower en het hele Koninkrijk dan instort. Ja, zei Thor, daarom zijn we met 9 raven, er kunnen er altijd enkelen weg. Bran, vroeg Cor, is het niet heel erg dat je niet meer vliegen kunt. Vliegen is toch het mooiste voor een vogel? Ja, dat is waar. En in het begin zal ik dat ook wel heel erg hebben gevonden, maar ik weet dat niet meer. Dat moet je aan Jubilee vragen, of aan Thor. Maar Thor was op het gazon aan het trappelen naar pieren. Jubilee vertelde dat ze daar echt wel veel moeite mee had. " Ik werd er zo ongelukkig van En soms nog. De verzorging is prima, maar wat gaat er boven vliegen en vrijheid. Dat kan je een vogel toch niet aandoen! Ik begrijp Thor wel, dat hij ongelukkig is. Denk je dat hij weg wil? Ik weet het nog niet zeker. Dat hij heimwee heeft, dat is zeker.
Er is al meerdere malen een van ons weg gevlogen. Dat was Rocky. Hij is nu al een poosje dood. Ouderdom , daar is niets aan te doen. Hij heeft zich vermaakt, ging naar de pup, aan eten en drinken ontbrak het niet. Maar toch kwam hij terug. Dat leven ben je niet meer gewend en je mist toch ook weer je vrienden. Konden we maar eens met z'n allen naar de pup, zuchtte Erin. Maar we hebben het hier ook gezellig hoor. WE houden bezoekers voor de gek door ze na te roepen met rare mensen stemmetjes. We gooien wel eens steentjes naar beneden, wanneer een Ravenmaster net naar buiten komt.....ha ha....maar hij heeft humor en wordt niet boos. Maar op de eerste plaats zijn we vrienden en helpen elkaar en vertellen elkaar verhalen. 
De ravenmasters zijn heel erg aardig. Ze zorgen goed voor ons, dat heb je aan den lijve ondervonden. Ja, zei Cor, zeker. 
Eh, ik ga even met Thor speken.
Waarom sluit je je af, is er iets? Nee, maar ik wil het mezelf niet moeilijk maken door met mijn vrienden te spreken over weggaan. 
Nee, dat is moeilijk, beaamde Cor. Luister Thor, laten we even de Tower verlaten en een pup opzoeken in de buurt. Thor zijn kop klaarde op. Mogen er dan nog enkelen mee, die een beetje kunnen vliegen ? Het moet niet opvallen dat er opeens minder raven zijn en we moeten voor het donker thuis zijn. 
Thor liep vrolijk naar zijn vrienden. 
Daar vertelde hij hun plan en ook dat er vrienden worden uitgenodigd mee te gaan.
Jubilee wilde heel graag mee gaan en Erin. Die konden wel naar The Mayflower aan de Theems  vliegen. Ze spraken af dat de andere 6 raven de ravenmasters zouden bezig houden en dan konden zij rustig vertrekken.
Cor kwam erbij en het leek iedereen het beste dat Cor zich gewoon liet zien op het terras en zo vast wel wat bier kreeg in een bekertje. De anderen zouden in de bomen onzichtbaar blijven en Cor zou dan voor de drank en knabbeltjes zorgen. Het was belangrijk dat de gasten op het terras niet zouden opmerken dat er Raven uit de tower op bezoek waren. Iedereen had het begrepen en de vogels gingen uitelkaar. Krah krah riep Purcha naar de oppassers en al vlug zagen de 4 pupgangers kans om ongemerkt weg te vliegen.

Geen opmerkingen: