zaterdag 13 december 2014

Hoofdstuk 10 Naar de pup met vrienden.


Jongens zet hem op. Probeer een beetje thermiek te vangen. Ja Thor, het gaat goed. Met een hoop gefladder en gezucht komen ze uiteindelijk aan op een gezellig terras aan het water. Er waren bomen genoeg om niet op te vallen en het terras was goed vol met mensen .In de bomen hingen een soort verlichte bollen. Het zag er heel gezellig uit. Thor tikte Cor aan en wees hem op een glas waar nog wat bier in zat. OK ik zal eens gaan kijken of ik al iets gedaan kan krijgen.
Cor wipte het tafeltje op en tikte tegen het glas. Al snel zag een bezoeker hem stuntelen en die deed al een beetje bier op een schoteltje. Cor deed net alsof dat niet lukte en al snel begonnen anderen zich er ook mee te bemoeien. Ja, hebbes, daar kwam een plastic bekertje. Ze deden een beetje bier in het bekertje en keken hoe Cor daar uit zou drinken, maar Cor pakte het voorzichtig beet en verdween ergens onder de bomen. Hier jongens, maar drink met mate. Ze namen allemaal een beetje bier. Maar Cor wilde toch eens goed met Thor spreken . De andere twee gingen een beetje verderop zitten en Cor begon tegen Thor te speken als een vader. "Vertel eens Thor, hoe kwam je nu in de Tower terecht? "Ik vloog naar Engeland toen pappa stierf, want niets hield me meer in Nederland Cor, zei Thor. En na weken zwerven zag ik de Tower en al de mensen die rondliepen. Ik was  nieuwsgierig of er iets te eten zou zijn en toen zag ik ook de raven zitten. We raakten aan de praat en uiteindelijk ben ik gebleven en nu kan ik niet meer weg. " Maar waarom was je gebleven? vroeg Cor. Was je misschien verliefd geworden ? Thor boog zijn kop schaamtevol naar beneden. Eh ja een beetje. "Op wie Thor? Op Pursha. Ah ha, riep Cor, ik voelde al zo iets. En zijn jullie al een stelletje? Bijna. De Ravenmaster heeft ons samen een slaaphok gegeven en wij vinden dat wel prettig. Maar met haar wil ik niet over mijn heimwee praten. Allee Thor, neem nog een slok, moedigde Cor aan.
Ik zal nog een beetje schooien voor wat knabbeltjes. Toen Cor terug kwam zag hij dat Jubilee en Erin de grootste lol hadden. Erin sprak mensentaal en riep"Hello darling". Bezoekers keken in het rond, maar zagen niemand. Dan weer "put the kettle on darling". De bezoekers keken van links naar rechts en begonnen te lachen. Zet eens water op voor thee, Cor grinnikte in zichzelf maar maande ze aan
wat rustiger te zijn en eerst maar eens wat te eten.
Ja ja Cor, riepen ze vrolijk naar beneden. "Cor ging weer verder met Thor. "Jongen, ik weet wel hoe we je thuis krijgen. We kunnen liften met vrachtwagens en op boten. Is goed te doen. Maar wil je wel echt vertrekken. "Ik weet het niet meer Cor, ik wist het eerst zeker. Terug naar opa en weer vliegen boven de zee. Maar nu denk ik dat ik mijn vrienden ga missen en natuurlijk zeer zeker Pursha.
Oh Cor, wat moet ik nu doen?
Thor, weet je wat. Ik beloof je volgend jaar weer te bezoeken. We gaan dan weer ergens wat drinken, we kletsen wat en wanneer je dan nog steeds weg wilt, dan help ik je.
Thor kreeg tranen in zijn ogen. Zou je dat doen Cor? Dat zou ik willen. Misschien wil ik dan niet meer weg, maar we kunnen weer wat bijkletsen. Opeens ontstond er tumult op het terras. Een meisje sloeg een jongen in het gezicht. Ze sprong op en liep het terras af.
Ze hoorden de twee raven zeggen" nice legs"en het meisje dacht dat de jongen dat zei over een serveerster. Mooi benen......jeetje .....het publiek op het terras had door dat het de vogels waren die spraken. Ze lachten en wezen naar de vogels. Kom, zei Cor, laten we een beetje aan het water gaan zitten voordat iemand naar de Tower belt. Ze vlogen naar de oever van de Theems en hadden leuke gesprekken. Thor was nu ook weer gezellig. Ze lachten en vertelden verhalen totdat de zon begon onder te gaan. "Het is tijd om terug te gaan, zei Cor. Ze fladderde en liepen en vlogen terug naar de Tower. Net op tijd , want de ravenmaster had de slaaphokken al open gezet. De vogels konden dan met een trapje hun hok in.  Pursha zat er al in. Ze keek verheugd op naar Thor. Hij wreef even over haar vleugels. Komt allemaal goed , zei Thor blij. Hij kroop dicht bij zijn vriendin .

Geen opmerkingen: